Terveystieteet ja terveysala: Kirjoita ja viittaa

Tämä opas on tarkoitettu yliopiston terveystieteiden ja TAMKin terveysalan opiskelijoille

Oppaita tiedonhankinnan tueksi

Tukea kirjoittamiseen

Viitteidenhallintaohjelmat

Viitteidenhallintaohjelmien avulla saat tallennettua lähteesi ja niiden tiedot talteen ja organisoitua ne kansioihin. Viitteidenhallintaohjelman avulla saat tehtyä automaattisesti viittaukset ja lähdeluettelon tekstiisi.

Ks. lisää kirjaston oppaasta Viitteidenhallintaohjelmat

Opiskelija: Tarkistathan opinnäytteessäsi käytettävän viittaustyylin aina ohjaajaltasi tai yksiköstäsi.

Menetelmäoppaat

Viittaamisen ja tekijänoikeuksien ohjeita ja oppaita

Katso oman tiedekuntasi, yksikkösi tai oppiaineesi opinnäytteen kirjoittamisen ohjeet (intrassa). Tutustu myös opiskelun etiikkaan ja hyvään tieteelliseen käytäntöön.

TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeesta löydät ohjeet tekstiviitteisiin ja lähdeluetteloon.

Miten palautan opinnäytteeni?

Opinnäytteen jättäminen arvioitavaksi ja julkaiseminen -opas: Ohjeet Tampereen yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun opinnäytteiden palauttamiseen ja sähköiseen arkistointiin

Tunnista disinformaatio

Asiakirjamalleja